ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

چگونه در سطح اینترنت هوشمند و امن باشیم?



اینترنت مکان بزرگی برای دوست یابی و چت کردن با ان ها، ساختن وبسایت، و یادگیری چیزهای جدید می باشد و همینطور لذت بخشی فراوانی دارد. متاسفانه، اینترنت همینطور عصر جدیدی را برای دزدان به ارمغان اورده اشخاصی که سعی میکنند اطلاعات شخصی شما را برای هدف های پلید خود به دست اورند. برای اینکه وبگردی ای امن در سطح نت داشته باشید و از مزایای ان استفاده کنید باید وبگردی باهوش باشید. درمقابل تهدیداتی مانند هکر ها و یا زورگیر های سایبری تیز بین باشید و اطلاعات خود را امن نگه دارید تا تجربه ای امن از اینترنت داشته باشید.

 

گام 1- مخفی نگاه داشتن هویتتان

http://wikichejoor.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/


مکان خود را فاش نکنید. محل زندگی رو خود را به صورت انلاین با کسی که نمیشناسید به اشتراک نگذارید. این به این معنی است که شما نباید ادرس محل اقامت خود و یا شهری که در ان سکونت دارید را به اشتراک بگذارید. حتی مدرسه ای که در آن درس میخوانید هم باید هنگام چت به صورت انلاین مخفی بماند. با وجود جزئیات ریزی از مکان شما دزد اینترنتی میتواند خود را جای شخصی بزند که شما را می شناسد. برای مثال، اگر به صورت انلاین به شخصی بگوید که در کدام شهر زندگی میکنید و آن ها سن شما را هم بدانند میتوانند خود را جای شخصی بزنند که شما میشناسید و یا شخصی که در نزدیکی شما زندگی میکند و مجبورتان کند اطلاعت مهم خود را با آنان به اشتراک بگذارید.هنگامی که عکسی از محل زندگیتان پست میکنید بسیار مواظب باشد. چراکه ممکن است این عکس در جلوی خانه شما و یا صندوق پستی شما قرار داشته باشد که حاوی آدرس پستی و یا آدرس کامل شما باشد و دزد با استفاده از ان شما را پیدا کند. به دقت عکس هایتان را قبل از پست بررسی کنید.

http://wikichejoor.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/

اطلاعات تماس شخصی خود را به صورت آنلاین به اشتراک نگذارید. این نه تنها شامل شماره تلفن و ایمیلتان می شود بلکه سایت های اجتماعی شما و سرویس های پیام رسانی سریعتان را نیز در برمیگیرد. اگر شما اطلاعات تماش شخصی خود را در اختیار عموم قرار دهید این کار موجب می شود شما پیام های تهدید آمیز و یا بی احترامانه دریافت کنید و یا توجهات ناخوش امدی را به خود جلب کنید. اطلاعات خود را برای دوستانی که خودتان انتخاب کرده اید تنها به نمایش بگذارید.



گام 2- مقابله با زورگیر های سایبری


به دورغهایشان گوش ندهید. زورگیرهای سایبری اغلب میگویند که افراد دیگری هستند که با ان ها موافقند. ان ها ممکن است ادعا کنند که اشخاصی با آن ها تماس گرفته اند و به صورت محرمانه درمورد رفتار ها و اعتقادات شما حرف زده اند و با این کار به شما تلقین کنند که در شما مشکلی وجود دارد. این کار مخصوصا در ارتباط های طولانی مدت در جاهایی مثل چت روم ها یا اجتماع های آنلاین بیشتر اتفاق می اتد.

برای مثال پس از تحمل آزار های یک زورگیر سایبری شما ممکن است پس از 2 3 هفته یک پیام شخصی مانند" تعدادی از کاربران بخاطر حرفی که زده ای با ما تماس گرفته اند و همینطور من با ان ها راجبه این که تو هم احمق و هم زشت هستی موافق می باشم".





به پیام های زورگیر های سایبری پاسخ ندهید و خود را با انا قاطی نکنید. زورگیر های سایبری سعی میکنند صحنه سازی کرده و به کنترل این صحنه بپردازند تا بتوانند شما را مورد ازار قرار دهند. وقتی شما پیام های انان را در صندوقتان میبینید یا در انجمنی میخوانید به پیام هایشان پاسخ ندهید تا تهمت هایشان را نادیده گرفته باشید و همینطور خود شما هم با لحنی همانند ان ها پاسخ ندهید چرا که این کار شما را در سطح انان به پایین می کشد.

اگر ممکن باشد ان کاربر را از چت باکس یا انجمن بلاک کنید. با اینکار او دیگر نمیتواند به شما پیام دهد و یا شما پیام های او را ببینید.


گام 3- محافظت از خودتان در مقابل هکر ها



فایروال خود را همیشه روشن نگه دارید. فایروال شما گزینه ای برای حفاظت از رمز های عبور شما و امنیت رایانه تان می باشد. میتوانید فایروال خود را به منزله قفل در در نظربگیرید. اگر فایروال شما خاموش باشد شما خودتان را در مقابل هکرهای که ممکن است اطلاعاتتان را بدزدند و یا پاک کنند و موجب بدرفتاری های دیگر شود بی دفاع قرار می دهید. پس بنابراین هرگز فایروال خود را خاموش نکنید.

دسترسی برای فایروال را تنها به برنامه های قابل اعتمادی مانند بازی های ویدئوی یا سرویس های استیم که به آن نیاز دارند بدهید.



با یک VPN به وبگردی بپردازید. یک شبکه خصوصی مجازی یا به اختصار VPN به عنوان یک واسط بین کامپیوتر شما و اینترنت عمل میکند، و یک لایه دفاعی دیگر در مقابل حملات انلاین ایجاد میکند. سرور VPN ممکن است در یک شهر دیگر و یا یک کشور دیگر قرار داشته باشد و این به این معناست که ردگیری اطلاعات به سمت شما تقریبا غیرممکن است.

برای امنیت دوبابر در سطح نت ، VPN خود را با حالت مخفی براوزرتان ادغام کنید. این حالت مخفی باعث میشود تا هیچ رکورد و اطلاعاتی از هرانچه انجام داده اید بر روی کامپیوترتان ذخیره نشود.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.