ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

چگونه با برنامه ریزی اوقات شخصی خود، موفق زندگی کنیم؟؟؟

غالب افراد موفق آموخته اند که قاطعانه می بایست اوقات کاری خود را به گونه ای برنامه ریزی کنند. در عین حال حتی افرادی که در برنامه ریزی اوقات کاری خود ماهر و کار کشته اند اغلب از اهمیت برنامه ریزی صحیح اوقات شخصی خویش آگاهی چندانی ندارند و نمیتوانند تعادل لازم و کافی بین کار و استراحت و بین فعالیت و اوقات فراغت بوجود آورند. اگر شما هم در خیل چنین افرادی هستید ضرورت دارد که به نکات عمیق و ارزشمندی درباره توازت زندگی شخصی و حرفه ای توجه کنید و شور و هیجان و کیفیت بیشتری را در اوقات غیرکاری خویش جست و جو کنید. 

گام

1

همان توجه و تقدمی که برای برنامه ریزی اوقات کاری خویش قائل میشوید، در مورد برنامه ریزی اوقات شخصی خود به کار ببرید.
wikichejoor.ir

1

اوقات روزانه شما بین زندگی فردی و حرفه ای تان تقسیم میشود. هرگز نباید به بهای فراموش کردن زندگی شخصی تمام نیروی خود را در راستای اهداف شغلی و مالی بسیج کنید. تنها زمانی میتوان از یک زندگی کامیاب و رضایت بخش برخوردار بود که بین این دو قطب تعادل و توازن بوجود آید.، اما شما آموخته اید که در اوقات خاصی امور حرفه ای و یا شخصی را مرکز توجه قرار دهید. از این رو اغلب به هنگام کار ذهن خود را بر اهداف و فعالیت های حرفه ای متمرکز میکنید. حال آنکه میتوانید در حین کار به برنامه ریزی اوقات فراغت نیز فکر کنید و یا درباره افکار و احساسات شخصی خویش با دوست یا همکارتان گفت و شنود کنید. ویا بدین نکته بیاندیشید که چگونه میتوانید با تحقق اهداف حرفه ای، بخشی از مقاصد شخصی خویش را نیز پیش ببرید.

گام

2

اجازه ندهید بحرانهای شغلی، برنامه ریزی اوقات شخصی شما را دچار وقفه کند.

wikichejoor.ir

1

برخورداری از یک زندگی موفق و متوازن مستلزم ان است که به برنامه ریزی اوقات شخصی به اندازه برنامه ریزی اوقات شغلی بها بدهید وهرگاه در تعادل این امور تناقص ومغایرتی یافتید برای امور شخصی حق تقدم قایل شوید. امور حرفه ای را به طور معمول میتوان در انتظار نگه داشت. حال آن که این اصل درباره اعضای خانواده و دوستان شما ابدا صدق نمیکند. دیدگاه و رفتار شما باید واجد این مفهوم باشد: "بدون توجه به فراز و نشیبی که در کسب و کارم تجربه میکنم وقتی که به خود و خانواده ام اختصاص داده ام تغییر ناپذیر است."

اگر تماس های تلفنی مرتبط با کارتان اوقاتی را که به اعضای خانواده خود اختصاص میدهید دچار وقفه میکند زنگ تلفن را قطع و ارتباط را به منشی تلفنی بسپارید. به این ترتیب پس از فراغت از امور شخصی و خانوادگی فرصت دارید تا به هر یک از آنها رسیدگی کنید. ارتباطات تلفنی میتواند در انتظار بماند اما اعضای خانواده شما هرگز.

گام

3

امور شخصی زندگی را به گونه ای برنامه ریزی کنید که گویی قرار ملاقات هایی لایتغیر و جدی است.

wikichejoor.ir

1

اگر همسرتان را هفته ای به صرف شام و رفتن به سینما دعوت میکنید. زمان دقیق آن را بر روی فهرست فعالیت های روزانه نوشته و علامت گذاری کنید. به گونه ای که پندارید اهمیت و ضرورت آن کمتر از یک قرار ملاقات شغلی نیست.

2

اگر وقتی را برای بردن پسر ویا دخترتان به ماهیگیری و یا تماشای مسابقه فوتبال اختصاص میدهید و یا اگر قصد دارید در محیط کار آنان حاضر شوید وقت و تاریخ آن را به عنوان کاری ضروری و واجد حق تقدم بر روی فهرست فعالیت های روزانه تان ثبت کنید.

3

اگر قرار ملاقاتهای مهم شغلی با امور شخصی شما انطباق دارد به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید فعالیت های حرفه ای را در کنار امور شخصی به مرحله اجرا گذارید. البته با عدم توازن امور حرفه ای و شخصی دنیا به آخر نمیرسد. در عین حال با پیروی از این اصل مهم کنترل بیشتری بر اوقات زندگی خویش اعمال خواهید کرد و از گزند احساس گناه و ملامت خویش که حاصل عدم رعایت تعهدات شخصی است در امان خواهید بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.