ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

چگونه هزینه های رانندگی خود را محاسبه کنید؟

اگر شما یاد بگیرید که چگونه هزینه،مسافت و میزان رانندگی خود را محاسبه کنید ،برایتان مشخص میشود که چقدر هزینه صرف میکنید برای رانندگی خود.محاسبه قیمت سوخت،نگه داری و بیمه، از جمله راه هایی هستند که می توانند به شما در این امر کمک کنند.

  

 




1- با نوشتن تعداد کیلومترهایی که با استفاده از کیلومترشمار نشان داده می شود می توان هزینه های سوخت را محاسبه کرد. این اقدام را موقعی انجام دهید که باک سوخت خودروی شما تقریبا خالی است.



2- موقعی که مخزن یا باک اتومبیل خالی باشد اقدام به سوخت گیری نمایید. سعی کنید به طور کامل ( تاانتها) باک را پر نکنید.



3- دوباره از قسمتی که سوخت خودرو را نشان می دهد شماره و تعداد لیتر بنزینی که از باک خود برای سوخت گیری اقدام می کنید یادداشتی را بردارید.سعی کنید باک را تا انتها پر نکنید.



4- دوباره کیلومتر را چک کنید و از شماره و کیلومتر قبلی ،شماره یا مقدار جدید را تفریق کنید و ببینید که چقدر رانندگی کرده اید.تفاوت عدد بین دو کیلومتر( قبلی و جدید) را بنویسید.برای مثال اگر مقدار شما 30000مایل بود (یعنی در کیلومتر قبلی) و پس از سوخت گیری مجدد به 30300 برسد، اگر آنه را از هم کم کنید چیزی حدود 300 مایل رانندگی بدست می آید.




5- مقدار کیلومتر یا مایل بدست آمده را تقسیم بر سوخت گیری نمایید
  برای مثال: اگر 300 مایل رانده اید و 15 گالن یا(5678)لیتراستفاده کرده اید،خودروی شما تقریبا 20مایل در هر گالن یا 8.5 کیلومتر در هر لیتر استفاده می کند.




6- تقسیم کردن مسافت رانندگی در یک ماه به (کیلومتر یا مایل) در هر لیتر

اگر خودروی شما 30000 مایل درطول 40 ماهاستفاده کرده ،چیزی حدود 750 مایل در هر ماه رانندگی کرده اید. در این مثال فرضی 750 مایل را تقسیم بر 20 گالن یا 75.7 لیتر کرده ایم تا در هر ماه لیتر مصرفی شما بدست آید.که در اینجا چیزی حدو 3705 گالن یا 142 لیتر بدست آمده است.


7- ضرب کردن کل مقدار سوخت در هر ماه در هزینه های سوخت گیری در هر ماه  به لیتر(گازوئیل و …).اگر قیمت گاز 4 دلار در هر گالن باشد ، شما 128 دلار درهر ماه به سوخت خود هزینه کرده اید ویا به عبارتی 17 سنت در مایل.







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.