ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

ویکی چجور

چگونه با هماهنگی اهداف و ارزش ها موفق زندگی کنیم؟؟؟

برای تعیین اولویتها و تعیین اهداف در زندگی ضرورت دارد از مهمترین جنبه های زندگی‌تان آگاه شوید. بدون آگاهی از ارزش ها و تطبیق آن با اهداف، حس خشنودی و رضامندی حاصل از کسب دستاورد ها تابع شانس و اقبال خواهد بود. به بیانی دیگر، تنها به مدد خوش اقبالی و هماهنگی اتفاقی اهداف و ارزش ها از چنین حس شعف انگیزی برخوردار خواهید شد.

هرگاه پس از تحقق هدفی، احساس رضایت و خرسندی نکنید، حتی از تعیین اهداف تازه ای که کم و بیش با ارزش های شما انطباق دارد، مایوس و دلزده خوهید شد. ارزش های شما در طول زندگی تغییر میکند چه بسا آن چه در بیست سالگی برایتان مهم است، در چهل یا پنجاه سالگی از اهمیت کمتری برخوردار باشد. شاید هم اهمیت ارزش ها را بیش از حد ممکن برآورد میکنید.

 

گام

1

برای دستیابی به حد اعلای لذت و شعف حاصل از موفقیت، ده ارزش عمده خود را تعیین کنید

1

اگر برای نخستین بار به " ارزش ها " می اندیشید، ممکن است تصور کنید که میتوان ده ها و حتی صدها ارزش را برشمرد. اگر چنین است، شاید از دانستن این نکته دچار حیرت شوید که فهرست ارزش های ده ها و حتی صد ها هزار نفر از مردم سراسر جهان را میتوان در ۲۵ بخش مختلف طبقه بندی کرد.

فهرست ارزش ها:

۱- آرامش خیال

۲- امنیت

۳- ثروت

۴- تندرستی

۵- ارتباط نزدیک با همسر

۶- ارتباط نزدیک با فرزندان

۷- ارتباط نزدیک با والدین و سایر اعضای خانواده

۸- ملاقات با افراد درست و مناسب

۹- شغل و یا حرفه پر محتوا

۱۰- شهرت

۱۱- نیرومندی

۱۲- وقت آزاد

۱۳- شادمانی

۱۴- رابطه نزدیک با خالق

۱۵- دوستی

۱۶- بازنشستگی

۱۷- اختصاص پول، اطلاعات و وقت به دیگران

۱۸- آشنایی با افراد برجسته و موفق

۱۹- کنترل کسب و کار

۲۰- غلبه بر مشکلات 

۲۱- زندگی تا کهن سالی

۲۲- دارایی فردی مانند اتومبیل، خانه، جواهرات و ...

۲۳- مسافرت به نقاط جالب و دیدنی

۲۴- برخورداری از حس پیشرفت

۲۵- بهره مندی از احترام، شهرت و وجه خوب


گام

2

برای دستیابی به حد اعلای رضایت و اثربخشی، اهداف را با ارزش های عمده خود هماهنگ کنید

1

همسویی اهداف و ارزش های عمده، به شما مجال میدهد تا نیروی ذهنی و احساسی ‌تان را در جهت اهدافی که از نظر شما بیشترین اهمیت را دارد صرف کنید. کامیابی در کار و زندگی تنها در پرتو هماهنگی اهداف و ارزش ها میسر است.

2

به طور قطع رضایت بخش ترین اهدافی را که در زندگی تجربه میکنید با پنج ارزش عمده شما جور و هماهنگ است. اهدافی که با ارزش های اولویت ۱ تا ۵ شما سازگار باشد نسبت به اهدافی که با ارزش های اولویت ۶ تا ۱۰ شما همخوانی دارد، لذت و ثمرات ارزنده تری به بار می‌آورد. دستیابی به اهدافی که با هیچ یک از ۱۰ ارزش عمده شما جور و هماهنگ نیست به طور قطع این پرسش را در ذهن شما مطرح خواهد کرد که : آیا همه‌اش همین بود؟ حتی اگر با تلاش و تقلای فراوان اهداف مغایر با ارزش هایتان را در موعد مقرر تحقق بخشید، احساس میکنید که در تمام این مدت وقت گرانبهای خود را تباه کرده اید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.